quarta-feira, 1 de julho de 2020

Astro’s Playroom (English / Metacritic)

I got to be honest: I'm not kind of one who got really impressed with DualSense controller’s haptic feedback and adaptive trigger.

But the game that it should by a technical showcase, it shows it's not just that. It's an amazing classic plataform game.

Inspired by classics as Mario 64 or Crash Bandicoot, the game has that "Nintendo formula" that makes being exactly what should be: great gameplay, nice and smart level design and fun like hell!

I still can't find any single person who played the game that it's says at least it's a so so game. It has that kind of magic like any Mario where if you have the chance, you will spend 5, 10 hours playing and having fun like a kid. It doesn't matter your age.

I really hope Sony keep this IP alive and bring us more delight chapters of one of the best surprises last years. Oh, and just a note: I was the only one of my friends circle who said this it will be a great game when it was announced. And my feeling was right!


In Brazilian Portuguse:

Preciso ser honesto: eu não me empolguei muito com o novo controle DualSense do PlayStation 5 e seus novos recursos. Achei legal mas nada que realmente tenha me atraído.

E justamente no jogo que deveria servir de demonstração desses recursos, prova que não é só isso. É um sensacional game clássico de plataforma.

Inspirado por clássicos no estilo Crash Bandicoot e Mario 64, ele tem aquela "fórmula Nintendo" que nos trás exatamente o que precisamos: um belo level design, jogabilidade excelente e muita diversão.

Eu ainda não encontrei uma só pessoa que tenha jogado e não tenha se encantado pelo jogo. Ele tem aquela magia, do tipo Mario, que te faz gastar horas e horas na frente da TV se tiver a chance. Exatamente como quando éramos criança.

Espero realmente que a Sony dê atenção pra franquia. Merece demais ter continuações e novos capítulos dessa agradável surpresa.




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